تبریک هفته ملی کودک 1395

آموزش کودکان از همان روزی که متولد میشوند آغاز می گردد،چرا که آموزش همان توجه،مراقبت ،آغوش مادرانه و عشق ورزیدن به کودک انتقال عاداتی همانند زمان صرف غذا ، خوابیدن و ... و همینطور لبخندی که کودک می بیند و آن را تقلید    می کند است.پرورش عاطفی همان القا کردن شجاعت و حمایتی است که باعث ایجاد حس امنیت در هر مرحله از زندگی کودک می باشد واین احساس به آنها قدرت می دهد.

الگوپذیر بودن یکی از مسائل مهم تربیتی در کودک است ، بطوریکه از طریق ارائه الگو به سرعت و آسانی می توان مسائل را در ذهن کودک متمرکز نمود و آنان را به عمل واداشت مخصوصا از آن بابت که حس تقلید در کودکان بسیار قوی است. پس دقت والدین در ارائه الگو قابل توجه است بطوریکه می توان گفت تقلید کودک همیشه از روی شعور و آگاهی نیست ، بلکه گاهی خالی از شعور است. بدین سان باید در ارائه الگو کمال توجه را مبذول داشت.اما الگو پذیر بودن کودک در ابتدا از والدین در خانواده شکل می گیرد و سپس به محیط اطرافش کشیده می شود و از این طریق مستقیم یا غیر مستقیم تحت عوامل قرار می گیردو عمل خود را طبق این الگوها میزان و اعتدال می بخشد.حفظ و صیانت از الگوهایی که آمیخته با صفات زشت و القائات ناپسند است صحیح نمی باشد و بر عهده ی والدین است که هم خود . هم الگوهای دیگر را مواظبت نماید تا کودک بنای حیات زندگی خود را نادرست نپیماید.

رهایی کودک از فشارهای روانی 

شاید کودکان و نوجوانان ، کار و درآمدی نداشته باشند،ولی فشار روانی را حس می کنند . از سوی همسالانشان در امور تحصیلی و ورزش،حتی تنشی که در پدر و مادر خویش مشاهده می کنند،ممکن است به آنها منتقل شود.
این فشارها گذشته از پیامدهای روانشناختی همچون اضطراب و افسرده حالی ، عواقب جسمانی نظیر سردرد ، گرفتگی عضلات ، اسهال و استفراغ را نیز به همراه دارد.والدین باید فراگیرند که با یاری آنها ، فرزندان بهتر می توانند بر فشارهای روانی و جسمی چیره شوند.

به بهانه این روزهای هفته ملی کودک پرتال تخصصی مددکاری اجتماعی ایران این هفته را اول به کودکان ، سپس والدین، مراقبين كودكان در مراكز شبانه روزی،  معلمین، مدیران و مربیان مهد های کودک ، مددکاران اجتماعی و تمامی دلسوزان ،تلاش گران و دوستداران کودکان تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت ، کامیابی و سلامتی برای تمامی عزیزان دارد. به گزارش خبرنگار پرتال تخصصی مددکاری اجتماعی ایران :  شعار هفته ملي کودک در سال 1395 «کودکان تشنه اند :  تشنه آموزش ، مراقبت ، آرامش ، نوازش و ...» می باشد .

تبریک هفته ملی کودک 1395 تاريخ برگزاری هفته ملي کودک از 15 تا 21 مهر ماه 1395 تعيين شده است. بر این اساس نامهای روزهای هفته ملی کودک در سال 95 به شرح زیر است:

 پنج شنبه 15 مهر: خانواده و مهربانی در زندگی کودک امروز روز جمعه 16 مهر: باورهای دینی و مسئولیت اجتماعی در زندگی کودک امروز روز شنبه 17 مهر: میراث فرهنگی و دوستی با طبیعت در زندگی کودک امروز روز یک شنبه 18 مهر: امنیت و سلامت در زندگی کودک امروز روز دوشنبه 19 مهر: دانش، آگاهی، کتاب و فضای مجازی در زندگی کودک امروز روز سه شنبه 20 مهر: گذشت و فداکاری در زندگی کودک امروز روز چهارشنبه 21 مهر: شجاعت و سخاوت در زندگی کودک امروز

تبریک هفته ملی کودک 1395