تبریک هفته ملی کودک 1394

دوران کودکی بویژه سال‌های اولیه زندگی، ارزشمندترین و حیاتی‌ترین  مرحله تکامل شخصیت و رشد ابعاد مختلف توانایی‌های انسان است؛ بر این اساس خانواده مهمترین و اصلی‌ترین مسئولیت را در رشد و پرورش و بالندگی کودک به عهده دارد. اما از آنجا که خانواده به تنهایی قادر به تأمین نیازهای رشد همه جانبه کودک نمی‌باشد،

 دولت‌ها موظفند نسبت به تدوین سیاست‌ها و اجرای برنامه‌های لازم برای پشتیبانی خانواده‌ها و مراقبان کودک اقدام کنند تا با فراهم‌آوری شرایط بهینه و مورد نیاز، زندگی سالم برای کودکان را مهیا کنند. بنابراین سرمایه‌گذاری در این دوران بسیار اهمیت دارد تا بدانجا که بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به این موضوع توجه ویژه‌ای معطوف داشته‌اند. آنچه که باید توجه داشت این است که در شرع مقدس اسلام نیز به مراحل رشد و تکامل کودک توجه خاصی شده است. بنابراین رشد و تکامل همه جانبه کودکان به منظور پرورش نسلی سالم، کارآمد و قابل اتکا برای توسعه همواره مورد تأکید قرار گرفته است.

به بهانه این روزهای هفته ملی کودک پرتال تخصصی مددکاری اجتماعی ایران این هفته را اول به کودکان ، سپس والدین، مراقبين كودكان در مراكز شبانه روزی،  معلمین، مدیران و مربیان مهد های کودک ، مددکاران اجتماعی و تمامی دلسوزان ،تلاش گران و دوستداران کودکان تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت ، کامیابی و سلامتی برای تمامی عزیزان دارد. به گزارش خبرنگار پرتال تخصصی مددکاری اجتماعی ایران :  شعار هفته ملي کودک در سال 1394 «دنیا با لبخند کودکان زیباست» می باشد .

تبریک هفته ملی کودک 1394 تاريخ برگزاري هفته ملي کودک از 15 تا 21 مهر ماه 1394 تعيين شده است. بر این اساس نامهای روزهای هفته ملی کودک در سال 94 به شرح زیر است:
 
چهارشنبه ۱۵ مهر؛  «کودک سلامت و ایمنی» ؛

پنج شنبه ۱۶ مهر؛ «کودک، هنر و میراث فرهنگی»؛

جمعه ۱۷ مهر«کودک، خانواده و رسانه»؛

شنبه ۱۸ مهر «کودک، کتاب و کتاب‌خوانی»؛

یکشنبه ۱۹ مهر «کودک، محیط زیست و منابع طبیعی»؛

دوشنبه ۲۰ مهر «کودکان دنیا، صلح و دوستی» ؛

سه شنبه ۲۱ مهر «کودک، آموزش و تربیت اسلامی» .

تبریک هفته ملی کودک 1394